reede, 27. veebruar 2015

Pidev nälg (õhtuti)

Viimasel ajal tunnen, et mul on kogu aeg nälg... I mean, KOGU aeg

Leidsin artikli, mis selle hästi kokku võtab (allpool minu lühenduste/mugavdustega tekst):

When you are hungry, you can’t work, study and do plenty of other things because you are obsessed with the desire to eat something. But sometimes you may be hungry no matter how much and how often you eat. 

Artiklis pakutakse põhjustena välja:

  1. jätad hommikusöögi vahele - nope, hommikusöök on korralik, toitaine-rikas ja sisaldab ka piisavalt kaloreid;
  2. oled dehüdreerunud - noh... ega ma 1,5 liitrit (ega veelgi rohkem) vett päevas ei joo, aga ma kahtlustan, et see ei ole ka eriti mõistlik. Miks peaks inimene nii palju jooma? Minu arvates see on pigem "moehaigus"
  3. sööd tühje kaloreid, ei söö piisavalt rasvu või proteiine - sellega peaks ka kõik korras olema
  4. puudub regulaarne uni - jah, nii on
  5. sul on lihtsalt igav - nope
  6. vaatad liiga palju telekat (üle kahe tunni päevas) - ei, aga loen palju ja siis söön
  7. oled töö juures läbipõlenud - stressi on muidugi piisavalt
  8. liiga palju alkoholi - alkoholi pole kunagi liiga palju ;)
  9. käi arsti juures - käidud, soovitus kaalust alla võtta saadud
Ehk siis, mida ma saaksin selles nimekirjas olevast reaalselt muuta? Vett rohkem juua ei kavatse (ma tõesti ei usu sellesse - ükski looma- ega linnuliik ei joo minu arvates sunniviisiliselt X mg vett/ 1kg kehamassi kohta). Kui on janu, siis tasub juua. Muul juhul see minu arvates mõistlik ei ole.

Regulaarsemat und endale lubada ei saa. Et siis mida teha? Alkoholi tegelikult joon väga vähe.

Söömine - automaatpiloodil (nt raamatut lugedes tuleb lõpetada).

Endale pean meelde tuletama enda vana reeglit (mis kunagi aitas): kui midagi väga tahad, siis luba endale seda (ükskõik millises koguses) järgmise päeva ennelõunal.
Isu saab täis, endaga konflikti ei lähe

Joo suhkruta teed (rohelist, piparmündi vms)
Nii rõve, et võtab igasuguse isu ära. Hiljemalt kolmanda tassi järel :)


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar