teisipäev, 11. juuni 2013

Teekonna algus

Maailma jaoks on täna tavaline teisipäev oma tavaliste murede ja rõõmudega. Minu jaoks algas uus elu. Elu, mis võitlus PCOS-iga. Võitlus haigusega, mis on röövinud minult elurõõmu.

Viimast 3 aastat olen üritanud saada emaks. Siiani tulemuseta. Ehk asi selles, et pole saanud piisavat ja adekvaatset infot haiguse ja sellega elamise ning toimetulemise kohta? Kümme aastat on arstid öelnud vaid ühte: võta kaalust alla. Nagu ma TAHAKSIN olla paks. Ma lihtsalt ei suuda. Ei ole olnud piisavalt tahtejõudu ega ka teadmist, MIKS ma peaksin alla võtma. Jah, olen kõvasti ülekaaluline. Jah, ma võiksin alla võtta nii ilu kui ka tervise nimel, kuid ma ei ole ju maailma kõige paksem inimene ja minust oluliselt suuremad inimesed on ju ka lapsi saanud.

Viimastel päevadel olen tuulanud internetis, lugenud kõikvõimalikke saite PCOS-i kohta (tuleb mainida, et kahjuks ei ole eestikeelses keskkonnas sellist kohta, kus PCOSikad koguneksid ja infot saaksid). Ning sain lõpuks vist aru, miks tuleks alla võtta.

Sain ka sellest aru, et põhimõtteliselt töötab mu keha mulle kahekordselt vastu - ühelt poolt võtan sama kaloraaži sisse süües rohkem juurde kui PCOS-i mittepõdev naine ja teiselt poolt -  trenni tehes põletan vähem kaloreid kui PCOS-i mittepõdev naine. Njah...

Nüüd pean siis ennast üha rohkem kontrollima ja kokku võtma. Ja see pole just mu tugevaim külg. Läbi on loetud erinevad dieediplaanid (need, mis sobivad PCOSikatele) ja leitud on mulle sobiv liikumisviis (sõna "trenn" on BIG no-no).

Siiani on arstid soovitanud ainult beebipille, Metformini, Duphastoni ja kirurgilisi sekkumisi (millest viimast olen siiani vältinud). Plaanis on vältida seda natuke pikemalt veel. Enne tuleb proovida muid, vähem frustreerivaid, võtteid.

Söögi osas on big no-no:
1) piimatooted - siiani ei ole neid kunagi tahtnudki, aga KOHESELT pärast seda, kui need keelu alla panin, tekkis meeletu soov neid suuremas koguses tarbida
2) kõrge glükeemilise indeksiga tooted - tuleb veel aru saada, kuidas üle saada sugar craving'ust

Jõudu mulle (ja kõigile PCOS-ikatele) võitluses selle vastiku-vastiku PCOS-iga!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar